Vállalkozási ötletek, üzleti ötletek, tippek, tanácsok, online marketing, üzleti gondolatok, minden, ami segíthet egy vállalkozás működtetésében…
  • Építs listát!

    scissors

    Vállalkozási ötletek - Hírlevél listaBejön egy ügyfél az üzletedbe. Szétnéz a boltodban, felméri a kínálatodat és mérlegeli, hogy vegyen-e valamit. Talán vásárol, talán nem, majd kimegy a boltból. Itt le is zárul a kapcsolatotok addig, amíg eszébe nem jut újra az üzleted, vagy nem látja ismét egy hirdetésedet.

    Ne bízd a véletlenre, tegyél róla, hogy az eszébe juss!

    Sokan sok helyen írtak már a fontosságáról, de még ma is a legtöbben kihagyják az adatbázis építés kínálta lehetőségeket. Minden egyes látogató egy üzletben, irodában, vagy akár weboldalon is két dolgot jelent: potenciális vevő most és potenciális vevő a jövőben.

    Számos olyan helyzet létezik, amikor a potenciális vevőd adott pillanatban nem hajt végre egy vásárlást, de a jövőben hajlandó és képes lenne rá, mégis mást választ, mert nem jutsz az eszébe, vagy vásárol, de később ismét vásárolhat nálad. Lehet, hogy éppen nem volt elég pénze. Lehet, hogy majd csak később lesz rá szüksége. Lehet, hogy még csak tervez, és alaposan átgondolja a döntést. Az is lehet, hogy vásárol nálad, de legközelebb már nem te fogsz eszébe jutni, pedig elégedett volt.

    A megoldás nagyon egyszerű: kérd el az elérhetőségeit, és folyamatosan tartsd fenn az érdeklődését! Akár online, akár offline működteted a vállalkozásodat, könnyen építhetsz listát. Weboldal esetében alkalmazz olyan regisztrációs modult, amiben a látogató megadhatja a nevét és email címét, esetleg offline elérhetőségeit. Ha a való világban működik a vállalkozásod, akkor a betérő látogatóktól és a vásárlóktól kérd el a címüket, ahova küldhetsz nekik értesítést. A legérdekesebb párosítás, amit eddig hallottam, az egy offline üzlet, amelyik rendszeres email hírlevél kampányt folytat. Nincs weboldaluk, az emailekben arra veszik rá a címzetteket, hogy térjenek be az üzletbe.

    Egy fontos dologra oda kell figyelned, és igazán ez az a terület, ahol szükséged lesz kreativitásra: Ki kell dolgoznod egy olyan rendszert, ami meggyőzi az embereket arról, hogy érdemes megadniuk Neked az elérhetőségeiket! Tudnod kell, hogy nem lesz nehéz dolgod. A cél az, hogy valami értékest kínálj cserébe. Ha adsz egy ingyenesen letölthető tanulmányt, vagy egy ingyen pólót, akkor biztosan nem lesz nehéz dolgod. Ha gyakran változik a kínálatod, akkor az is elég lehet, hogy rendszeres tájékoztatást ígérsz az új kollekciókról.

    Fontos, hogy figyelj a kötségekre! Bizonyára tisztában vagy vele, hogy mennyibe kerül Neked egy potenciális vásárló elérése a jelenlegi módszereiddel. Ezt hasonlítsd össze azokkal a költségekkel, amik a lista építése, majd rendszeres tájékoztatása során merülnek fel. Szinte biztos, hogy az lesz az eredmény, hogy olcsóbb az adatbázis építés.

    Ha sikeresen belevágtál az adatbázisépítésbe, akkor már csak egy dolog van, amit nem szabad elfeledned: Tartsd életben a listád érdeklődését! Ehhez rendszeresen kell impulzust adnod feléjük, hogy ne felejtsenek el Téged. Ne vidd túlzásba, találd meg az arany középutat. Ha túl gyakran küldesz hírlevelet, akkor zavaróvá fog válni, és a végén éppen ellenkező hatást érsz el, mint szeretnéd.

    Hozzászólások

    hozzászólás

    Címkék: , ,
 

1 hozzászólás ehhez: “Építs listát!” RSS icon


Szólj hozzá!